Možná v některých z vás slovo „influencer“ vyvolává stále trochu nejistoty. V dnešní éře digitálního propojení už nejsou influenceři jen součástí trendů pro mladé lidi. Influencer marketing totiž mění pravidla hry v oblasti propagace značek. Pokud chcete zviditelnit svou firmu a oslovit nové zákazníky, influencer marketing je ideální nástroj a otevírá dveře k novým příležitostem.
V tomto článku vám představíme pět hlavních důvodů, proč by měl influencer marketing být součástí vaší marketingové strategie.
Obsah
- Influencer vám vygeneruje atraktivní obsah na sociální sítě
- Rozšíří vám dosah a osloví nové publikum
- Influencer marketing podpoří vaše prodeje
- Získáte zpětnou vazbu na vaše produkty
- Dlouhodobé ambasadorství pro vaší firmu
- Influencer marketing je přirozený způsob propagace
- Výhodný influencer? Ano, ale vybírejte správně
- Důvěryhodnost
1. Influencer vám vygeneruje atraktivní obsah na sociální sítě
Influencer marketing vaší firmě umožní využít kreativitu a talent influencerů pro vytváření poutavého obsahu (contentu). Influenceři mohou pro vaši značku vytvořit videa a další formy obsahu, které jsou autentické a rezonují s jejich publikem. Tento typ obsahu často překonává tradiční formy reklamy, protože influenceři jsou originální a mají velkou schopnost zaujmout.
2. Rozšíří vám dosah a osloví nové publikum
Pokud začnete spolupracovat s influencery, můžete díky tomu oslovit široké spektrum potenciálních zákazníků. Influenceři mají často vysoký počet sledujících, kterým mohou vaši značku představit. Tímto způsobem se vaše produkty nebo služby dostanou k lidem, kteří by o nich možná jinak nevěděli.
POZOR! Neplatí pravidlo, že čím víc sledujících, tím víc zákazníků. Sledující daného influencera musí být relevantní. Konkrétní analýzou publika se zabýváme my – influencer marketéři z Influencomu.
3. Influencer marketing podpoří vaše prodeje
Influencer marketing může mít přímý dopad na prodej vaší firmy. Ať už jde o módu, kosmetické značky nebo technologické produkty, oblíbené je například využití voucherů nebo speciálních slevových kódů, které nabízejí influenceři svým sledujícím. Máte tak možnost zvýšit prodeje.
4. Získáte zpětnou vazbu na vaše produkty
Influenceři vám mohou poskytnout cennou zpětnou vazbu na vaše produkty nebo služby. Jejich názory a zkušenosti mohou pomoci identifikovat silné stránky vašeho produktu a oblasti, které je možné zlepšit. Jelikož sami influenceři by měli být vždy zástupci vaší cílové skupiny, je možné jim věnovat produkty na vyzkoušení v rámci testování nebo si od nich vyžádat přímou zpětnou vazbu, která vás může navést ke zlepšení vašich produktů nebo služeb.
5. Dlouhodobé ambasadorství pro vaší firmu
Když si vytvoříte dlouhodobý vztah s influencery, můžou se stát ambasadory vaší značky. Tato forma spolupráce vám přinese plynulou a komplexní propagaci vaší firmy i v různých médiích a v souvislostech. Kromě všech výše zmíněných bodů může tento typ spolupráce kontinuálně zvyšovat povědomí o vaší značce a také její prestiž.
Influencer marketing je přirozený způsob propagace
Influencer marketing vnímáme jako přirozenější a méně nucený nástroj k propagaci ve srovnání s tradiční reklamou. Jen si vzpomeňte na televizní reklamy na prací aviváže… Je však zároveň důležité, aby byly spolupráce s influencery transparentní a dodržovaly se pravidla pro označení reklamního obsahu.
Výhodný influencer? Ano, ale vybírejte správně
Nízké náklady a vysoká návratnost investice jsou možné, ale pouze se správně vybranými influencery. Úspěch vaší kampaně závisí na zvolení správného (fungujícího) influencera. Je důležité najít takového, jehož styl, hodnoty a publikum souzní s vaší značkou. Od toho jsme tu my z Influencomu. Dlouhodobě se věnujeme monitoringu influencerů a máme databázi ověřených influencerů, které pro vás rádi oslovíme.
Důvěryhodnost
Spojením influencera s vaší značkou také zvýšíte (nebo získáte) důvěru potenciálních zákazníků. Když vidí známou tvář, které věří a která vaši značku podporuje, snáze ji přijmou a vyzkouší.
Chystáte se zkusit influencer marketing? Obraťte se na influence specialisty z Influencomu, pomůžeme vám zvýšit viditelnost vaší značky a rozšíříme zákaznickou základnu. Sestavíme vám strategii na míru a přineseme vám měřitelné výsledky. Pokud máte zájem o další marketingové služby, navštivte CreatiCom.