Ukázalo se, že influencer marketing se osvědčil jako dynamický a velmi účinný způsob, abyste získali rozsáhlé publikum. Pokud hledáte metody, jak vyčnívat nad konkurencí, spolupráce s influencery pro vás může být unikátní příležitost. Jak ale tuto spolupráci optimalizovat, aby vaše značka zazářila? Sepsali jsme pro vás praktické a osvědčené rady, jak prezentovat váš produkt prostřednictvím influencerů – efektivně a s výsledky.
Obsah článku
- Vyberte vhodného influencera
- Zaujměte osobním přístupem a komunikujte přirozeně
- Vyjasněte (přidanou) hodnotu vaší značky
- Definujte vaše očekávání a výstupy
- Podpořte autentičnost a kreativitu
- Rozdíl mezi dlouhodobou spoluprací od jednorázovým projektem
- Požádejte o schválení kreativy před zveřejněním
Vyberte vhodného influencera
Pečlivý výběr influencera je alfou a omegou celého úspěchu. Vyberte si někoho, kdo skutečně rezonuje s vaší značkou a jejím poselstvím. Jak vybrat influencera?
Zaujměte osobním přístupem a komunikujte přirozeně
Vstupte do komunikace s influencery s nápaditým pozdravem, který odráží vaši značku. Nebojte se být originální a vytvořte první dojem, který si lépe zapamatují. Například pokud vlastníte prodejnu s lyžemi a zimním vybavením, klidně použijte pozdrav „Skol!“
Zapomeňte na bezduché korporátní zprávy. Při kontaktu s influencery buďte osobní. V jednotlivých zprávách se podepisujte, aby bylo jasné, že za komunikací stojí člověk, ne stroj.
Vyjasněte (přidanou) hodnotu vaší značky
Co pro vás značka nebo vaše firma znamená? Čím jste zajímaví? Jasně a srozumitelně mu sdělte, co vaše značka nabízí a co ji činí jedinečnou. Přesvědčivým způsobem sdělte, proč je zrovna váš produkt nebo služba tou pravou volbou pro vybraného influencera.
Vysvětlete, proč se právě tento influencer hodí k vaší značce. Buďte konkrétní a přesně specifikujte, co vás na jejich práci zaujalo. Vyvarujte se banální frázi „Líbí se mi váš profil.“
Definujte vaše očekávání a výstupy
Jasně specifikujte, co od spolupráce očekáváte. Řekněte mu, co si představujete jako výstup. Ať už se jedná o příspěvek na sociální síti či sadu stories nebo dlouhodobější partnerství, důležité je mít společnou vizi.
- Podrobně popište plánovanou kampaň
Důkladně a přehledně představte vybranému influencerovi plánovanou kampaň. Takto zajistíte, že bude mít jasný přehled o tom, co se od něj vyžaduje.
- Sestavte podrobný brief
Vytvořte detailní brief, který zahrnuje vše od specifikace hashtagů až po způsob označení reklamy. To pomůže ujasnit očekávání a zajistit, že výsledný obsah splní vaše cíle.
- Přizpůsobte CTA podle cílů
V závislosti na cílech kampaně upravte Call To Action (výzvu k akci na konec). Zajistěte, aby byla v souladu s vaší strategií a cílovými výsledky.
Podpořte autentičnost a kreativitu
Nechte influencerům volnou ruku, aby byli tvůrci obsahu ve svém online prostoru. Je důležité, aby se obsah organicky vmísil do jejich stávajícího online portfolia.
Ideální způsob, jak prezentovat výhody a využití produktu, je například začlenit ho do běžného života influencera. To pomáhá vytvořit přirozený a věrohodný obsah. Pokud to však není jeho styl, nechte ho, jen ať se kreativně projeví.
Rozdíl mezi dlouhodobou spoluprací od jednorázovým projektem
Odlište dlouhodobou spolupráci a „jednorázovku.“ Každý typ spolupráce vyžaduje jiný přístup a plánování. Během dlouhodobé spolupráce je pro influencera jednodušší prezentovat produkt nebo službu pravidelně a autenticky.
Jednorázové dílo musí mít jasný začátek a konec. V jedné kreativě totiž musí tvůrce obsáhnout celé sdělení.
Požádejte o schválení kreativy před zveřejněním
Vždy si nechte poslat návrhy obsahu na schválení předtím, než příspěvek zveřejní. To vám umožní zajistit soulad se zadáním, a celkově s vaší značkou a jejími hodnotami.
Zapojení do služeb influencer marketingu může být pro vaši značku úspěšným krokem. S těmito radami můžete efektivně prezentovat svůj produkt a dosáhnout úspěchu v tomto stále se rozvíjejícím prostoru.
Přemýšlíte nad influencer marketingem, ale nevíte, jak začít? Kontaktujte naše specialisty z CreatiComu, rádi vám poradí.