Dlouhodobá spolupráce s influencery je velmi zajímavý způsob jak osvěžit svou marketingovou komunikaci. Jednotlivé spolupráce můžete navíc v dlouhodobém horizontu změnit v ambasadorské programy a získat tak velmi efektivní autentickou reklamu. Jaký je rozdíl mezi klasickým influencerem a ambasadorem? A jaké výhody z ambasadorských programů můžete získat? Na to se podíváme v dnešním článku.
Obsah článku:
- Dlouhodobá spolupráce s influencery je efektivní
- Influencer a ambassador. V čem se liší?
- Druhy ambasadorských programů
- Výhody a nevýhody ambasadorství
Dlouhodobá spolupráce s influencery je efektivní
Není to jen kvůli návratnosti investice, která se zdá jako nejlogičtějším důvodem, proč se dlouhodobá spolupráce s influencery vyplatí. Jedná se totiž o internetovou reklamu, na kterou neexistuje blokovací software a dostane se k téměř 4 milionům uživatelů Instagramu v Česku. (1) Navíc je mnohem příjemnější a originálnější, než klasické bannerové reklamy. Pomůže vám také v SEO na sociálních sítích a rozšíří povědomí o vaší značce. Efektivnost spolupráce ale záleží na kvalitním nastavení kompletní kampaně. S tím vám v Influencom dokážeme pomoci.
Influencer a ambassador. V čem se liší?
Je důležité znát rozdíl mezi influencerem a ambasadorem. Oba sice spadají pod influencer marketing, můžete od nich ale čekat jiný druh obsahu.
Influencer
- Zpravidla má k vašemu produktu jen minimální, nebo žádný vztah
- Obvykle hledá krátkodobé spolupráce za barter či finanční odměnu
Ambasador
- Má k vašemu produktu vztah, opakovaně ho používá, nebo se o něj zajímá
- Vybírá si své spolupráce se značkami, které probíhají převážně na bázi recenzí či různých hodnocení
Z influencerů můžete jednoduše udělat své ambasadory pomocí tzv. ambasadorských programů, díky kterým se budou moci zapojit do vaší marketingové strategie.
Druhy ambasadorských programů
Ambasadory můžete zapojit různými způsoby pomocí mnoha druhů ambasadorských programů. Ty se poměrně liší od klasické influencer marketing strategie. Níže uvádíme přehled těch nejčastějších a nejzajímavějších.
Affiliate programy
Affiliate ambasadoři propagují produkty a služby na svých vlastních platformách (sociálních sítích nebo blozích) a používají tzv. affiliate URL odkazy. Pomocí nich sledujete své konverze a prodeje. Ambassador na oplátku získá předem dohodnutou provizi za každý uskutečněný prodej.
Ambasadoři mezi zaměstnanci
Ambasadory nemusí být jen influenceři, ale i vaši zaměstnanci. Právě oni totiž nejvíce rozumí vlastnostem produktu a hodnotám značky. Jak na to? Zpracujte speciální marketingovou strategii pro zaměstnance, kde stanovíte pravidla jejich komunikace. Nezapomeňte jim ale nechat určitou volnost. Influencer marketing je založený na autentičnosti – ta na sociálních sítích prodává.
Neformální otevřené programy
Tento program spočívá v tom, že se vaším ambasadorem může stát kdokoliv, komu se vaše značka líbí. Tento vztah není podložen žádnou smlouvou a neplynou z něj ani velké odměny. Velmi snaživým ambasadorům ale můžete nabídnou slevy, nebo produkty zdarma.
Ambasadoři mezi zákazníky
Do těchto programů je nejlepší zapojit ty nejvěrnější zákazníky. Ti jsou s vaším produktem či službou nepochybně spojení. Pokud budou mít zájem, pozvěte je na krátké školení o propagaci vaší značky, abyste zajistili, že příspěvky budou v souladu s vašimi cíli.
Studentští ambasadoři
Při cílení na mladé je tento program opravdu skvělý. Váš produkt ani nemusí být přímo pro mladé, ale oslovujete díky tomu své budoucí zákazníky. Velmi dobrým příkladem je společnost Red Bull, která už několik let používá tento ambasadorský program.
Výhody a nevýhody ambasadorství
Jak jsme si řekli na začátku ambasadoři mezi influencery pro vás mohou být autentickou reklamou a možností propagace. To je velká výhoda. I zde se však setkáte s řadou nevýhod.
Výhody
- Příspěvky od ambasadora jsou velmi autentické. Sledující pravidelně vidí, že on sám váš produkt používá
- Ambasador zná vaši značku a díky tomu bude mít více nápadů na příspěvky a tvorbu nového obsahu
- Dlouhodobé marketingové kampaně se s ambasadory tvoří mnohem snadněji než s influencery
Nevýhody
- Najít toho pravého ambasadora pro vaši značku může být časově náročné
- S ambasadorem musíte mít určitý vztah a musí se cítit součástí vašeho týmu
- Váš marketingový tým bude muset provádět monitoring kampaně, aby zajistil, že je ambasadorův obsah v souladu s vašimi cíli
V dnešním článku jsme se podívali na to, proč se vyplatí mít vlastního ambasadora a do jakých programů ho můžete zapojit. V Influencom se zaměřujeme na influencer marketing a dokážeme vám ty správné ambasadory z naší rozsáhlé databáze influencerů. Ozvěte se nám a my vám rádi pomůžeme s marketingovou komunikací budoucnosti.