Influencer marketing jako efektivní nástroj k propagaci produktů Aptus pro psy a kočky

Jak jsme pomocí influencer marketingu pomohli rozšířit povědomí o produktech Aptus a přispěli tak ke zdraví psích a kočičích mazlíčků.

Spolupráce v číslech

oslovených uživatelů na sociálních sítích
0
oslovených influencerů ke spolupráci
0 +
Reakcí na příspěvky influencerů
0 +
nasbíraných lajků na příspěvcích a reelech
0 +

O klientovi

Zdraví domácích mazlíčků je na prvním místě všech majitelů a majitelek. Rádi jsme proto spravovali kampaně pro klienta Orion Pharma Czechia, který vyrábí přípravky pro psy, kočky a koně. Produkty jsou vyvíjeny podle farmaceutických standardů a ve spolupráci s odborníky veterinární medicíny. Naším úkolem bylo pomoct s marketingem těchto výrobků. Jak se nám to podařilo?

Stanovené cíle

S klientem jsme před začátkem každé kampaně stanovili cíle. Jednalo se především o:

  1. Zvýšení prodejů produktů Aptus
  2. Rozšíření povědomí o značce Aptus na sociálních sítích
  3. Oslovení relevantních zákazníků na Instagramu a TikToku

Autentické budování značky a nastavení kampaně

Jak těchto cílů dosáhnout? V rámci nastavení kompletní kampaně  a dosažení cílů jsme se v Influencomu rozhodli budovat povědomí o značce pomocí autentického obsahu. Z naší databáze influencerů jsme tak vybrali ty, kteří se zaměřovali na příspěvky se svými mazlíčky a tématiku blízkou ke klientově oboru podnikání.

 

Influencer marketing strategie jsme tak zaměřili na zkušenosti majitelů s těmito přípravky. Influenceři na Instagramu a TikToku sdíleli fotografie, videa, příběhy se svými mazlíčky s doporučením produktů Aptus. Tím přispěli k autentickému budování značky klienta.

 

Pomocí kampaně se nám tak podařilo rozšířit povědomí o produktech Aptus. Díky příběhům a příspěvkům influencerů tak jejich sledující viděli, jak prospěšné jsou produkty pro jejich mazlíčky. Dávali jsme důraz především na to, že jsou vyvíjeny podle farmaceutických standardů a ve spolupráci s odborníky veterinární medicíny. 

 

V Influencomu víme, jak je důležité kombinovat dosah malých (tzv. mikro-influencerů) a velkých influencerů. Oslovili jsme jak influencery se stovkami až tisíci sledujícími, tak i ty větší s desetitisíci sledujícími, kteří byli otevření pro spolupráce se značkami. Takový přístup pomohl budovat důvěryhodnost doporučení a zvýšit zájem o tyto přípravky.

Co se nám za dva roky spolupráce podařilo? Podívejte se na výsledky influencer marketing kampaně

Díky monitoringu kampaně jsme získali cenné údaje o tom, jak byla kampaň úspěšná. Jako účty s největším dosahem se nám v prvním roce kampaně osvědčili influenceři Kate a OllieViktorinovic a pětipes. Ve druhém roce pak opět Kate a OllieKlára Novopacká. Kláře se navíc podařilo prodat přes 450 kusů produktů. Jaký měla jejich aktivita dopad? Podívejte se na krátké shrnutí dat níže:

2024

  • Nejúspěšnější příběh – 18 355 – Kate & Ollie
  • Nejúspěšnější reel – 17 022- Kate & Ollie; 14 669 – Viktorinovic a pětipes
  • Nejúspěšnější příspěvek – 3 240 – Minimax doggies

2025

  • Nejúspěšnější příběh – 13 929 – Kate & Ollie
  • Nejúspěšnější reel – 262 276 – Klára Novopacká; 39 439 – Kate & Ollie; 14 901 – Viktorinovic a pětipes
  • Nejúspěšnější příspěvek – 238 147 –  Klára Novopacká;

Celkově jsme za dobu kampaní oslovili 202 influencerů. Vybraní z nich pomocí reels a příspěvků oslovili přes 900 000 uživatelů, získali přes 39 000 lajků a 40 000 reakcí. Celkový dosah stories se vyšplhal na 118 000 oslovených účtů. Spolupráce probíhaly především na principu barter.

Instagram ale nebyl jediná platforma, na které jsme spustili kampaně. Oslovili jsme i několik influencerů na TikToku. Jako jedna z nejúspěšnějších spoluprací za dva roky se ukázala ta s Matyášem Hrubým, jehož příspěvky oslovily přes 60 000 uživatelů TikToku.

Tyto výsledky ukazují, že obsah, který influenceři vytvořili oslovil klíčové publikum. To se projevilo na počtu nasbíraných lajků, reakcí a samozřejmě i na prodejích přípravků. Velký počet uložení a sdílení videí potvrdil také to, že lidé se k obsahu vraceli.

Monitoring

Při monitoringu kampaní jsme do detailu sledovali dosah, zapojení, a také kvalitu komentářů a zpětnou vazbu od influencerů. Jedním z hlavních přínosů kampaně byla vyšší návštěvnost webových stránek klienta a rozšíření povědomí o přípravcích značky Aptus. Nejen sledující, ale i psí a kočičí společníci byli se spoluprací velice spokojení.

Chcete také zviditelnit svou značku?

Zaujaly vás výsledky kampaně? Chcete také zvýšit povědomí o své značce a oslovit relevantní publikum? Kontaktujte nás, nebo se podívejte na více informací v sekci Pro firmy. Společně vytvoříme strategii, která vám pomůže dosáhnout vašich cílů. Společně povýšíme váš marketing na sociálních sítích na Influencom úroveň.