Spolupráce s influencery je nový způsob jak propagovat výrobky a služby. Jedná se o velmi efektivní způsob jak se zviditelnit na sociálních sítích. Je ale více než důležité ujasnit si představy o spolupráci s influencery. Nejedná se totiž o klasickou reklamu tak jak ji známe. Na co se připravit, když se rozhodnete spolupracovat s influencery? Na to se podíváme v tomto článku.
Obsah článku:
- Relevantní influencer – Půl úspěchu spolupráce s inluencery
- Nechte mu volnost – Každý má svůj vlastní styl
- Sdílíme, lajkujeme, komunikujeme
- Správně si nastavte podmínky spolupráce. Nejvýhodnější si barter
- Vyhněte se skryté reklamě. Označujte spolupráce
Relevantní influencer – Půl úspěchu spolupráce s inluencery
Začneme s tím nejdůležitějším a tím je relevantnost influencera. Některé marketingové týmy si tento důležitý krok vůbec neuvědomují a dívají se jen na počty sledujících a popularitu influencera. Zdá se, že se to může stát jen nezkušeným marketérům, ale opak je pravdou. Vybrali jsme několik příkladů spolupráce s influencery.
Příklad z praxe: E. A. a Benjamin Burnley
Herní společnost Electronic Arts potřebovala dát vědět o své nově vycházející hře Star Wars: Battle Front. Ke spolupráci si vybrala amerického hudebníka Benjamina Brunleyho, který souhlasil se zveřejněním příspěvku, pokud ho hra bude bavit. To se ale nestalo a videohru pořádně zkritizoval.
Zdroj: Instagram
Nechte mu volnost – Každý má svůj vlastní styl
Nedávejte influencerovi scénář, od toho máme herce. Influenceři musí působit co nejpřirozeněji, aby uživatele sledování jejich příspěvků bavilo. Jde vám přece o autentické budování značky. Řiďte se podle influencer marketing strategie, kde jste se domluvili co by mělo v příspěvcích přibližně být a nechte je improvizovat. Je mnohem lepší, když influencer bude mluvit ke svým divákům vlastními slovy než naučenými větami, které mu předložíte.
„Z praxe mohu potvrdit, že mnohem lepší, když do spolupráce influencer vnese svůj vlastní kreativní prvek. Obsah je tam mnohem autentičtější a působí lépe.“ – Tereza Šulanová, specialistka na Influencer Marketing
Zdroj: envatoelements.com
Sdílíme, lajkujeme, komunikujeme
Sociální sítě jsou od toho, abyste sdíleli příspěvky. Nezapomeňte tedy na to, aby vás influencer viditelně označil a přesdílejte jeho příspěvky. Nejen že tím zpestříte obsahový marketing vašeho profilu, ale můžete zaujmout mnohem více lidí.
Správně si nastavte podmínky spolupráce. Nejvýhodnější si barter
Jak už říká titulek „Influencer není billboard“ a to platí i o financování influencera. Nejefektivnějším způsobem jak s ním navázat spolupráci je barterem (směnným obchodem). Spolupráce vás tedy bude stát jenom váš výrobek či službu a finanční obchod si můžete nechat na dlouhodobé spolupráce.
Vyhněte se skryté reklamě. Označujte spolupráce
Pokud si myslíte, že je to záležitost influencera, jste na omylu. V tomto obchodním vztahu totiž figurujete jako zadavatel a společně se zpracovatelem (agenturou) a šiřitelem (influencerem) zodpovídáte za správné označení reklamy. K označení spolupráce se značkami na Instagramu či Facebooku použijte tzv. „štítek placeného partnerství“. Ten najedete v sekci „Brandový obsah“.
Influencer marketing je zajímavý způsob jak zviditelnit své výrobky, služby či dokonce celou firmu na sociálních sítích. Pokud chcete nastavení kompletní kampaně, tak jste tu správně. Z naší databáze influencerů vám vybereme toho pravého a domluvíme s ním spolupráci. Kontaktujte nás a my vám rádi pomůžeme se vším, co tento nový způsob propagace obnáší.
Autor: Vít Provazník