Tradiční reklama ztrácí svůj vliv. Spotřebitelé se totiž častěji obrací k online obsahu a sociálním médiím, kde převládá influencer marketing. Ten se stává nezbytnou součástí marketingové strategie mnoha značek.
Správně provedený influencer marketing může být pro vaši firmu skvělou investicí. Klíčem k úspěchu je však správně zvolený rozpočet. V tomto článku vám představíme několik rad a tipů na to jak zvolit budget tak, aby vaše influencer marketingová kampaň byla efektivní.
Obsah
- Stanovte si cíle kampaně
- Najděte vhodné influencery
- Zvažte různé druhy spolupráce
- Vyhraďte si finanční prostředky
- Měřte výkonnost a optimalizujte
Stanovte si cíle kampaně
Než začnete přemýšlet o tom, kolik peněz vložit do influencer marketingu, musíte si jasně stanovit cíle vaší kampaně. Chcete zvýšit povědomí o značce? Získat nové zákazníky? Zvýšit prodeje konkrétního produktu? Každý cíl bude vyžadovat jiný rozpočet, a proto je důležité mít jasnou představu o tom, co chcete dosáhnout. Ke stanovení cíle můžete využít například metodu SMART.
Najděte vhodné influencery
Po vyjasnění cílů se můžete vrhnout na výběr influencerů. Zaměřte se na ty, kteří jsou relevantní pro vaši cílovou skupinu, produkt či službu. Určitě si zjistěte velikost jejich publika, protože ta hraje také velkou roli při sestavování rozpočtu. Influenceři s větším dosahem totiž budou vyžadovat vyšší odměny. S tímto krokem vám může pomoci konzultace se zkušeným specialistou na influencer marketing.
Zvažte různé druhy spolupráce
Existuje několik různých způsobů, jak spolupracovat s influencery. Každý se liší svým cenovým modelem. Nejčastěji se setkáte s platbou za:
- příspěvek
- sérii stories
- video recenze formou reel
- dlouhodobější spolupráci (i na TikTok)
Při dlouhodobé spolupráci influencer propaguje vaši značku po delší dobu, proto jsou náklady na tento typ dlouhodobé kampaně obvykle vyšší. Zvolte tedy strategii, která nejlépe odpovídá vašim cílům a stanovenému rozpočtu.
Vyhraďte si finanční prostředky
Nyní, když máte jasné cíle, influencery a strategii, přichází na řadu stanovení konkrétního rozpočtu. Nejprve se rozhodněte se, kolik jste ochotni investovat. Doporučujeme však nedávat všechny finanční prostředky do jediné kampaně. Místo toho si stanovte dlouhodobě udržitelný rozpočet, který můžete využít na průběžné spolupráce s influencery.
Měřte výkonnost a optimalizujte
Po dokončení kampaně nezapomeňte měřit výkonnost a hodnotit, zda byl váš rozpočet efektivní. Analyzujte metriky, jako jsou dosah, angažovanost, konverze a návratnost investice (ROI). Na základě těchto údajů můžete upravit svou strategii pro další plánované kampaně a optimalizovat svůj rozpočet.
V dnešním článku jsme se podívali na správné sestavení rozpočtu pro influencer marketing. Je důležité mít jasnou strategii a být připraven investovat do kvalitní spolupráce s influencery, kteří osloví vaši cílovou skupinu. S pečlivým plánováním a měřením výkonu může influencer marketing přinést vynikající návratnost investice a pomoci vaší značce růst na sociálních médiích a na trhu jako celku.
Pokud máte zájem o tento typ marketingu, jistě se vám bude líbit školení influencer marketingu, kde se dozvíte více informací o novém způsobu propagace.