Na Youtube je v Česku aktivních přes 8 milionů (1) účtů a jedná se o velmi dobrou reklamní plochu pro vaše produkty. Spolupráce s influencery je na této sociální síti klíčová a někteří z nich si ročně přijdou na milionové zisky. Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených youtuberů v Česku a my se v dnešním článku podíváme na prvních pět příček. Zároveň vám poradíme jak s influencery navázat spolupráci a začít tak svůj influencer marketing.
Obsah článku
- Seznamte se s pětkou hvězdných youtuberů
- Na kolik vás spolupráce vyjde?
- Co vám přinese spolupráce s influencery?
Seznamte se s pětkou hvězdných youtuberů
Forbes už počtvrté sestavil žebříček nejlépe placených youtuberů. Oproti minulému roku došlo k menším obměnám, ale některá jména zůstávají stejná.
5. Martin „Mikýř“ Mikyska
Na pátém místě se umístil Mikýř s ročním výdělkem 20 milionu korun. Na Na svém Youtube kanále Mikýřova úžasná pouť internetem má přes 370 tisíc odběratelů (7. 8. 2024) a tvoří vzdělávací a zábavná videa. Jeho příjmy doplňují spolupráce s firmami jako Česká spořitelna, Coca-Cola, nebo XTB. Svým humorem si získal mnoho fanoušků, z nichž přes 14 000 se přihlásilo k odběru na Hero Hero.
4. Ondřej Koběrský
Vystudovaný právník, který radí lidem s investicemi – to je Ondřej Koberský. Na Youtube má přes 80 tisíc odběratelů a může se chlubit největšímI výnosy z příspěvků na Patreonu. Tam ho totiž sleduje přes 6 000 předplatitelů.
3. Filip Zima alias FIZIstyle
Šílená videa plná energie a nečekaných zvratů jsou pro Filipa Zimu z kanálu FIZIstyle samozřejmostí. Zaměřuje se na mladší publikum a evidentně svou cílovou skupinu zná výborně. Jeho hlavním zdrojem příjmů je e-shop s merchem a Youtube. Momentálně vyrábí vlastní nápoj s názvem FIZI drink.
2. Taras „Tary“ Povoroznyk
Jako druhý se tento rok umístil Taras „Tary“ Povoroznik s ročním výdělkem 30 milionů korun. I on má svůj vlastní drink – Tary Drink – a právě ten mu nepochybně napomohl se v žebříčku Forbes posunout na přední příčky. Dalšími příjmy jsou pro něj spolupráce se značkami jako Gillette či Emco, merchandising, Tary Campy a samozřejmě Youtube.
1. Jan Mariánek alias Jon Marianek
Jan Mariánek je nejlépe placeným Youtuberem žebříčku Forbes s ročním výdělkem přes 30 milionů korun. Několik let žije v USA a působí zde po boku Jakea Paula. Jeho kanál za rok nasbíral přes 500 000 odběratelů a momentálně se blíží k milionové hranici.
Na kolik vás spolupráce vyjde?
Z uvedeného žebříčku to vypadá, že spolupráce s influencery není levná záležitost. Opravdu se to tak může dát, jako značka ale máte na výběr. Z naší databáze influencerů vybíráme vždy osobnosti, které odpovídají vašemu podnikání a spolupráce s nimi je pro vás cenově dostupná. U menších influencerů lze očekávat větší míru zapojení (Engagement rate). Vše se navíc neodvíjí pouze od počtu odběratelů, ale i od samotné kvality influencer marketing strategie. Více jsme se na toto téma rozepsali v článku Influencer marketing. Proč se vyplatí a je opravdu tak drahý? Na sociálních sítích prodává autenticita a pokud vyberete správného influencera, nemusí vaše investice nečekaně zvyšovat marketingový rozpočet pro to, aby byla efektivní.
Co vám přinese spolupráce s influencery?
Influencer marketing je budoucností marketingové komunikace. Například na Youtube bylo na začátku roku 2024 přes 8 milionů uživatelů (1), které svou reklamou můžete zasáhnout. Mnohdy je tato forma reklamy i mnohem příjemnější než klasická bannerová. Na sociálních sítích prodává autenticita a při správném nastavení kompletní kampaně dokážete zvýšit své prodeje a povědomí o značce.
V dnešním článku jsme si představili pětici nejlépe placených youtuberů. V Influencom na influencer marketing zaměřujeme a jsme schopní vám zprostředkovat spolupráce s influencery relevantními pro vaše podnikání. Ozvěte se nám a my vám rádi pomůžeme s marketingovou komunikací budoucnosti.
Autor: Vít Provazník
Použité zdroje: