Kdo ovládá českou instagramovou scénu? Které osobnosti se loni vyšplhaly na vrchol? V našem nejnovějším článku naleznete přes dvacet největších českých influencerů na Instagramu za minulý rok. Vedle každého jména najdete i počet jejich sledujících.
Obsah článku:
- Proč byste měli sledovat trendy v influencer marketingu?
- Petr Čech (2,6 mil.)
- Makhmud Muradov (2,1 mil.)
- Leoš Mareš (1,2 mil.)
- Karolína Kurková (1 mil.)
- Adam Ondra (968 tis.)
- Anna Šulcová (945 tis.)
- Monika Bagárová (941 tis.)
- Jirka Král (925 tis.)
- „Kazma“ – Kamil Bartošek (925 tis.)
- „MenT“ – Jan Macák (881 tis.)
- Ben Cristovao (843 tis.)
- Karel „Kovy“ Kovář (795 tis.)
- Nikola Čechová alias Shopaholic Nicol (754 tis.)
- Petra Kvitová (689 tis.)
- Nikol Leitgeb (686 tis.)
- Petr Pavel (685 tis.)
- Erik Meldik (617 tis.)
- „Stejk“ – Jakub Steklý (571 tis.)
- Jaromír Jágr (438 tis.)
- „Mikýř“ – Martin Mikyska (238 tis.)
- Influenceři jako hlavní aktéři online marketingu
Proč byste měli sledovat trendy v influencer marketingu?
Influenceři jsou nejefektivnějším komunikačním kanálem pro budování značky. Nejde jen o počty zobrazení, ale o vytváření důvěry a emocionálního vztahu s vašimi sledujícími. Naši influencer marketéři pečlivě vybírají influencery z rozsáhlé databáze ověřených profilů. Dbáme na to, aby influenceři prezentovali vaše produkty autenticky a efektivně. To vede k většímu povědomí o značce, nižším nákladům na reklamu a rostoucímu obratu vaší společnosti.
Petr Čech (2,6 mil.)
Bývalý fotbalový brankář patří k nejúspěšnějším brankářům v historii českého fotbalu. Celou svou kariéru hrál za několik prestižních klubů, včetně Sparty Praha, Stade Rennais, Chelsea a Arsenal. Petr Čech má neuvěřitelné reflexy a vynikající brankářské schopnosti. S Chelsea vyhrál Premier League, FA Cup a Liga mistrů. Má také mnoho individuálních ocenění, včetně Zlatého míče pro nejlepšího brankáře. Po ukončení hráčské kariéry se Petr Čech stal sportovním ředitelem Chelsea FC.
Ačkoliv se jedná o největšího českého influencera, většina jeho followerů pochází z Velké Británie, kde fotbalový brankář působí.
Makhmud Muradov (2,1 mil.)
Makhmud Muradov je Uzbek a narodil se ještě v Tádžické sovětské socialistické republice (roku 1990). Nyní je profesionálním MMA bojovníkem. Vstoupil do UFC, kde závodí ve střední váze. Jeho talent boje a úspěchy v kleci ho učinili známým ve světě MMA zápasů. Se zpěvačkou Monikou Bagárovou má dceru Rumiu.
Leoš Mareš (1,2 mil.)
„Mám moc rád, když se směješ, když jsi veselá, když mě hladíš po vlasech, to teď nikdo nedělá…“ Pamatujete si tento text? Nejen písní Tři slova se tento český moderátor, herec, zpěvák a milovník kožichů proslavil už na přelomu milénia. Jeho fanynky braly hudební alba útokem.
Moderoval také populární pořad „Česko Slovenská SuperStar“. Je známý svým vtipem, spontánností a charisma. Mimo mediální sféru je aktivní v charitě. Je evidentní, že pro svoji popularitu nebylo těžké nabýt tak velké publikum na Instagramu.
Karolína Kurková (1 mil.)
Nejvlivnější Češka Instagramu a česko-americká topmodelka pochází z rodiny českého basketbalisty Josefa Kurky. S modelingem začala už v 15 letech, podepsala smlouvu s Pradou v Miláně a v roce 1999 se poprvé objevila v časopise Vogue. Spolupracovala s módními značkami jako Tommy Hilfiger, Valentino, Chanel atd. Získala také mnoho ocenění od neziskových organizací, protože se aktivně věnuje humanitární práci.
Na svém instagramovém profilu sdílí svou práci v modelingu, ale nechává své fanoušky nahlédnout i do svého soukromí a života v New Yorku. Pro Lidové noviny uvedla: „Čísla jsou hezká a občas důležitá, ale nijak je nesleduji. Není to nic, pro co bych žila. Instagram dělám proto, abych lidi inspirovala, rozesmála je, ovlivnila je tím, kdo jsem, co vím, co sama prožívám. A hlavně chci, aby to bavilo i mě. Nemůžu žít jen pro ostatní.“
Adam Ondra (968 tis.)
Vynikající český horolezec je několikanásobný mistr světa v lezení na obtížnost a rychlost. Jeho preciznost, síla a odvaha ho katapultovaly na vrchol sportovního lezení. Adam Ondra je známý svými náročnými prvovýstupy a inspiruje lezce po celém světě.
Na Instagramu působí velmi lidsky a sdílí své tipy, triky a zkušenosti v rámci lezení, což oceňují lezci – začátečníci, lezci – pokročilí i skalní fanoušci.
Anna Šulcová (945 tis.)
Anna Šulcová, také známá jako Anna Sulc či Anna Šulc má široký a rozmanitý záběr na sociálních médiích. K datu 3. listopadu 2023 měla na svém YouTube kanále více než 485 tisíc odběratelů. V sedmém ročníku ankety Czech Social Awards získala ocenění za její vliv a inspiraci. Forbes v roce 2021 zařadil Annu Šulcovou na osmé místo v žebříčku 10 nejlépe placených youtuberů v Česku. Věnuje se především lifestylovým tématům.
Monika Bagárová (941 tis.)
Monika Bagárová je česká zpěvačka a vítězka Česko Slovenské SuperStar 2013. Po vítězství se stala významnou postavou na české hudební scéně a vydala několik singlů a alb. Získala si pozornost svým silným hlasem a charismatem.
Přibližně polovinu jejích příjmů tvoří aktivita na Instagramu, zatímco druhou polovinu zajišťuje její hudební kariéra. Vystupuje jako ambasadorka značek Maybelline a Huawei a má za sebou také spolupráci se značkami jako Toyota a společností Premium Fashion Brands.
Jirka Král (925 tis.)
Bývalý youtuber a vlogger se proslavil svými komediálními videi a vlogy na svém YouTube kanálu. Jeho obsah zahrnuje humor, komentáře a záběry z každodenního života. Jirka získal velmi širokou sledovanost a patřil k nejpopulárnějším youtuberům v České republice. Organizoval charitativní streamy, přičemž v roce 2015 vybral přes 300 tisíc Kč pro Dětskou nemocnici v Brně.
Provozoval také v obchodním domě Kotva herní kavárnu Zetko a vydával měsíčník Jirka: komiks Jirky Krále. Spustil vzdělávací program Buď safe online s Avastem. V roce 2018 dosáhl 1 milionu odběratelů a vydal dokument, ve kterém oznámil konec na YouTube, ale zůstal aktivní na Instagramu.
„Kazma“ – Kamil Bartošek (925 tis.)
Kazmu Kazmitche asi není třeba blíže představovat. Kazma je internetový producent, influencer, moderátor a investor. Jako průkopník videí na českém internetu se ve svém pořadu One Man Show zaměřoval nejprve na rozhovory se známými tvářemi českého showbyznysu.
V roce 2015 společně s kolegou Markusem Krugem změnil koncept talkshow na show se žlutým trojúhelníkem v logu a začali společně vytvářet obsah s pokusy o mezinárodní přesah v rámci české internetové produkce. Euforie kolem jeho filmu ONEMANSHOW: The Movie neměla v Česku obdoby.
„MenT“ – Jan Macák (881 tis.)
Svou kariéru na YouTube začal MenT už ve svých 12 letech. Jeho první videa se soustředila na hraní her (tzv. let’s play). Postupně vytvářel obsah i pro hry jako Minecraft, což výrazně zvýšilo sledovanost jeho kanálu. V roce 2017 dosáhl na svém kanálu hranice 1 milionu odběratelů.
Momentálně se zaměřuje na natáčení her, včetně GeoGuessr a GTA V. Vytváří také vtipné reakce na memy z Redditu a videa z TikToku. V roce 2021 ho Forbes umístil na třetí místo v žebříčku 10 nejlépe placených youtuberů v Česku a také se zařadil do žebříčku Forbes 30 pod 30 2022, který prezentuje talentované jedince mladší třiceti let.
Ben Cristovao (843 tis.)
Ben Cristovao je zpěvák, rapper a hudební producent kombinuje hudbu různých žánrů, včetně rapu, R&B a popu. Ben je známý pro svůj dynamický hlas, styl a energická vystoupení. Kromě hudby se věnuje také brazilskému jiu-jitsu, modelingu a občasnému herectví.
Před pár lety se rozhodl využít svůj vliv na sociálních sítích a v rámci kampaně Seznam dělal osvětu dětem na školách o bezpečnosti na Facebooku a Instagramu. Zajímavostí je, že vydal i singl s názvem Instagram.
Karel „Kovy“ Kovář (795 tis.)
Kovy je český youtuber, vlogger, moderátor a podcaster. V říjnu 2023 měl na svém YouTube kanále přes 938 tisíc odběratelů. Jeho kanál sledují převážně lidé ve věku 18 až 34 let. Kovy an YouTube nasbíral dohromady přes 245 milionů zhlédnutí.
Na jeho účtu najdete převážně příspěvky z jeho života a také vzdělávací obsah. Spolupráce si pečlivě vybírá a je očividné, že k Instagramu přistupuje zodpovědně a snaží se do každého příspěvku vměstnat přidanou hodnotu.
Nikola Čechová alias Shopaholic Nicol (754 tis.)
Shopaholic Nicol je česká youtuberka, která tři roky moderovala spolu s Milanem Peroutkou pořad Snídaně s Novou. Patří mezi nejlépe vydělávající a nejpopulárnější youtuberek a influencerek v Česku.
Forbes ji v roce 2015 zařadil na 42. místo v žebříčku 77 nejvlivnějších Čechů na sociálních sítích, a v roce 2016 se dokonce dostala na 10. místo. Vydala také singl s názvem „ZTRACENÁ“. Velmi úspěšně spolupracuje na kampaních pro firmy Coca Cola a Manufaktura.
Petra Kvitová (689 tis.)
Další zvučné jméno, které není třeba dlouze představovat. Profesionální tenistka Petra Kvitová se stala dvakrát vítězkou Wimbledonu a patří k nejlepším českým tenistkám a světovým hráčkám tenisu. Je známá pro svůj silný úder z obou stran a výrazný úspěch na travnatých dvorcích.
Její příspěvky se týkají především sportovních témat, které prokládá fotkami ze svého osobního života.
Nikol Leitgeb (686 tis.)
Za svobodna Nikol Štíbrová se stala známou díky svým rolím ve filmech a televizních seriálech, včetně oblíbeného seriálu Vyprávěj. V roce 2017 získala prestižní cenu Czech Blog Awards za nejlepší Instagram. O rok později se její Instagram umístil na třetím místě v kategorii One (wo)man show v anketě Křišťálová Lupa.
V roce 2023 obdržela stříbrnou medailí od předsedy Senátu za svůj přínos k podpoře humanitárních sbírek prostřednictvím sociálních sítí.
Petr Pavel (685 tis.)
Influencerem se může stát opravdu každý a politici nejsou výjimkou. Prezident Petr Pavel má velký vliv na veřejné mínění a to i na sociálních sítích. Rozhodli jsme se ho proto na tento přehled největších influencerů zařadit. Na prezidentově Instagramu najdete příspěvky s politickou tématikou, ale občas se dostane i na Micku! 🙂
Erik Meldik (617 tis.)
Svou influencerskou kariéru začal Erik Meldik na YouTube kanálu ViralBrothers, kde společně s Čeňkem Stýblem tvořili virální videa jako Debilní Kecy, revenge a pranky. Po několika letech zkušeností ve financích a investování založil kanál Erik Investor, kde sdílí své znalosti s více než 90 tisíci odběrateli.
„Stejk“ – Jakub Steklý (571 tis.)
Stejk je český youtuber, streamer a influencer. Na svém YouTube kanálu vytváří různý obsah, včetně let’s play videí, komentářů k videohrám, vlogů a dalšího zábavného obsahu. Stejk získal popularitu díky svému vtipnému a autentickému přístupu k tvorbě a stal se jedním z nejvýznamnějších youtuberů v českém online prostoru. Jeho kanál je oblíbený mezi fanoušky videoher. Na svůj instagramový profil „stejkstudio“ přispívá převážně fotkami ze svého života či krátkými vtipnými Reels.
Jaromír Jágr (438 tis.)
Kdo by neznal jednu z nejvýznamnějších postav v historii světového hokeje? Během své kariéry hrál v NHL za týmy jako Pittsburgh Penguins, Washington Capitals, New York Rangers a další. Je držitelem mnoha hokejových rekordů a ocenění, včetně pěti Maurice Richard Trophies pro nejlepšího střelce sezóny.
I přesto, že Jágr ukončil svoji hráčskou kariéru, je jeho vliv na světový hokej velmi významný. Na jeho instagramovém profilu najdete příspěvky týkající se nejen hokeje, ale i jeho osobního života.
„Mikýř“ – Martin Mikyska (238 tis.)
Mikýř je bavič, youtuber a autor pořadu Mikýřova úžasná pouť internetem. Jeho prvním projektem byl pořad zvaný Mikýřův prkenný přehled, kde se zaměřoval na snowboarding. V prosinci 2023 měl jeho YouTube kanál více než 330 tisíc odběratelů a 62 milionů zhlédnutí.
Zapojil se do státní kampaně na podporu datových schránek, kterou iniciovalo Ministerstvo vnitra ČR. Díky své schopnosti oslovit mladší segment cílové skupiny, přinesl kampani výrazný mediální ohlas. Byl také vidět před volbami do Parlamentu ČR, kdy kreativní a osobitou formou nabádal lidi, aby šli volit. V rámci influencer marketingu se Mikýř stal například také tváří e-shopu CZC.
Influenceři jako hlavní aktéři online marketingu
Influencer marketing přináší nový rozměr jak pro firmy, tak pro spotřebitele. Při procházení výše uvedených největších českých influencerů jste se možná zastavili nad jejich opravdovým vlivem.
Influenceři pomáhají značkám v prodeji a zákazníkům nabízejí inspiraci. Spolupráce s nimi posouvají hranice tradičního marketingu a také vytváří most mezi firmami a jejich cílovým publikem. Tento přístup nabízí autentický způsob, jak prezentovat jakékoliv produkty a služby. Dnes influencer marketing ukazuje, jak může být účinné osobní doporučení.
Máte firmu a přemýšlíte, že oslovíte influencery? Pokud (zatím) nevíte nic o influencer marketingu, netušíte, kde začít a koho oslovit, obraťte se na specialisty z Influencomu. Pomůžeme vám zvýšit viditelnost vaší značky a rozšíříme zákaznickou základnu. Sestavíme vám strategii na míru a přineseme měřitelné výsledky. Pokud máte zájem o jiné marketingové služby, navštivte CreatiCom. Jsme tu pro vás!