Léto je čas odpočinku, dovolených a klidného plážového povalování. Mnoho firem tak svůj marketing v této době začne zanedbávat. Pro firmy, které se ale rozhodnout přes tento čas klidu a plážového odpočinku zahájit spolupráci s influencerem, mohou mít velkou konkurenční výhodu. Jaké příležitosti na poli influencer marketingu přináší léto? Spolupráce s influencer jich má více, než se zdá a my se na ně podíváme v dnešním článku.
Obsah článku
- Proč se přes léto snažit? Máte skvělou příležitost oslovit nové zákazníky
- Léto nápadů. Co můžete tvořit za obsah?
- Kreativní kampaně a oslovení nového publika
- Experimentujte s novými formáty!
- Summer body vašeho profilu. Nalaďte se do letních barev
- Trendy hýbou létem, a také internetovým světem
- 6 dalších důvodů proč se vyplatí tvořit v létě
Proč se přes léto snažit s marketingem? Máte skvělou příležitost oslovit nové zákazníky skrz spolupráci s influencery
Podobně jako vy, zákazníci přes léto odpočívají. Někteří z nich ale začnou být více aktivní na sociálních sítích. To je skvělá příležitost k tomu jak oslovit nové zákazníky. K rychlému oslovení nových sledujících vám pomůže dobře nastavená spolupráce s influencery. Pokud navíc tvoří obsah zaměřený například na cestování či je nějak jinak spojený s vaším oborem podnikání, budete mít velkou konkurenční výhodu nad firmami, které svůj marketing přes letní měsíce zanedbají.
Léto nápadů. Co můžete tvořit za obsah?
Přes léto budete mít určitě více času plánovat svůj další obsah na sociální sítě. Své dosavadní spolupráce s influencery můžete využít například k nabídkám sezónních produktů a služeb, připravit soutěže a giveaway či sdílet aktuality a trendy ve vašem oboru. Můžete také upozornit na akce, kterých se druhou polovinu roku účastníte a nebo můžete zkusit tzv. User-generated content, který je založený na tvorbě obsahu vašimi zákazníky. Tato strategie se dá velmi dobře spojit s letními soutěžemi, kterými je známý například instagramový účet Knihy Dobrovský. Lidé jsou přes léto mnohem ochotnější zapojit se do různých soutěží, tak toho využijte!
Kreativní kampaně a oslovení nového publika
Jak jsme si řekli v článku Jak vybrat správného influencera, influenceři jsou velmi kreativní lidé. Toho můžete využít ve svůj prospěch a naplánovat s nimi letní kampaň. Mnohdy je totiž do vaší marketingové komunikace vnesou nápad, který by vás nikdy nenapad. Podívejte se například na Kofolu, nebo Coca-Colu. Každé léto jiná kampaň a skvěle jim to funguje. Pomocí těchto letních kampaní navíc jednoduše oslovíte nové publikum a přilákáte tak více zákazníků na váš profil. V CreatiComu velice rádi klientům doporučujeme zajímavé a relevantní influencery z naší databáze influencerů.
Experimentujte s novými formáty!
Léto je plné tepla a experimentů a to nejen při míchání koktejlů. Zkuste něco nového i na sociálních sítích. Tvořili jste s vaším influencerem zatím jen instagramové příspěvky? Vrhněte se na stories nebo reels! Máte za sebou i to? Co zkusit živé vysílání a spojit ho s nějakou událostí, kterou sponzorujete? Vaši sledující budou určitě překvapeni novými formáty a jistě zaujmete i více dalších uživatelů. Můžete zkusit také spolupráci s tzv. mikro-influencery, kteří mají méně sledujících, ale zato větší míru zapojení (Engagement rate).
Summer body vašeho profilu. Nalaďte se do letních barev
Využijte letní čas k aktualizaci vašeho vlastního profilu. Nalaďte své příspěvky do letních barev, aktualizujte své bio a aktualizujte svou profilovou fotografii. I ta totiž může zářit letními barvami. Nezapomeňte si protřídit i highlighty na profilu a sdílet všechny příspěvky, ve kterých vás s vámi spolupracující influenceři označí. Můžete se také obrátit na nás a my vám rádi postaráme o nastavení kompletní kampaně.
Trendy hýbou létem a také internetovým světem
Mezi další výhody influencer marketingu je to, že jsou to právě influenceři, kteří nejrychleji reagují na různé trendy. V létě jsou navíc mnohem lépe vidět. Přes léto tak budete aktuální, relevantní a můžete oslovit další nové zákazníky díky vašemu povědomí o tom, co hýbe sociálními sítěmi.
6 dalších důvodů proč se vyplatí tvořit obsah v létě
Už věříte, že se tvorba obsahu přes léto skvělá marketingová příležitost? Sestavili jsme pro vás ještě kratší seznam výhod, které pro vás ze spoluprací přes léto plynou.
- Jednodušší budování důvěry: Léto je skvělý čas pro budování a udržování vztahů se zákazníky prostřednictvím interaktivních příspěvků a soutěží.
- Výrazně vyšší míra zapojení (Engagement rate) u příspěvků: U letních fotek a videí se uživatelé častěji zapojují, komentují a lajkují, což zvýší váš dosah na sociálních sítích.
- Aktivita prospěje SEO a návštěvnosti webu: Aktivita na sociálních sítích zvyšuje návštěvnost webových stránek, což pozitivně ovlivňuje SEO a celkový online výkon.
- Uživatele přilákají atraktivní vizuály: Letní vizuály jsou jednoduše atraktivní přitahují pozornost nových i stávajících sledujících.
- Zapojení emocí do vaší komunikace: Léto je čas radosti a odpočinku, což vám umožní odlehčit komunikaci se sledujícími prostřednictvím pozitivních a zábavných příspěvků.
- Budování povědomí o značce: Pravidelná aktivita na sociálních sítích pomáhá udržet značku v povědomí zákazníků i během období, kdy mohou být méně pozorní k tradičním reklamám.
Věříme, že vám tento článek představil některé výhody spolupráce s influencery přes letní období. Pokud se zajímáte o influencer marketing, podívejte se na naše případové studie a informace pro firmy, nebo se nám rovnou ozvěte. Budeme se těšit se na spolupráci!