Influencer marketing. Proč se vyplatí a je opravdu tak drahý?

V dnešní době snad neexistuje člověk, který by neznal sociální sítě. Značná část lidí na nich sdílí své příběhy, názory, fotografie a doporučení. Právě poslední jmenovanou možnost, můžete využít ve svůj prospěch. Nebojte, influencer marketing není jen o velkých nákladech, drahých kampaních a těžkých bojích s konkurencí. Vaši zákazníci totiž sledují i jiné uživatele, kteří vás nemusí vyjít tak draho.

Obsah článku:

Najděte si svého influencera

Na sociálních sítích je v České republice aktivní přes osm a půl milionu obyvatel. To je přes 75 % obyvatelstva1 – vašich potenciálních zákazníků. Pokud si tedy nechcete nechat ujít tolik příležitostí, najděte si kvalitního influencera.

Samozřejmě, že si můžete jednoduše zapnout reklamu a nemusíte se starat o další spolupráce. Většinou však přicházíte o to nejcennější – pozornost. Dobře nastavená spolupráce s influencerem totiž dokáže přilákat mnohem více pozornosti. Uživatel jednoduše přehlédne tuctovou reklamu v záplavě příspěvků, ale zajímavý příspěvek od oblíbeného influencera? To by musel mít hodně špatný den.

„Odlište se od konkurence a ukažte influencerovi hodnotu spolupráce s vámi“ – Michal Rejmon, spoluzakladatel CreatiComu.

Malý účet, velký vliv

Mezi firmami koluje takový stereotyp, a to že práce s influencery je vždy velmi nákladná. Jsme tu od toho, abychom vám to vyvrátili. Pokud zrovna nechcete spolupracovat s Leošem Marešem, kterému za pár příspěvků dáte půl milionu korun.2 Existují však i malí influenceři, kteří mají mnohdy daleko větší míru zapojení publika než „giganti“ s miliony sledujících. Můžete tak efektivněji zvýšit povědomí o značce a zapojit zaujaté publikum.

Válka o pozornost. Nechte za sebe bojovat influencery

Už dlouhou dobu pracujeme s různými klienty a pomáháme jim s nastavováním kampaní. Právě proto víme, že na internetu je platidlem pozornost. Kdo má pozornost, prodává. 

„Pokud dokážete mít pozornost a důvěru tisíců lidí, tak si můžete vybudovat velmi zajímavý byznys.“ – Michal Rejmon, spoluzakladatel CreatiComu

Lidé navíc mnohem více věří svým oblíbeným influencerům, než opakovaným reklamám. Získáním jejich pozornosti přilákáte nové zákazníky. Pokud je navíc influencer marketing strategie dobře připravená, může se stejným člověkem spolupracovat i dlouhodobě.

Vyhráli jste, nebo ne?

Dobrá otázka. Jak to poznat? Už nějakou dobu spolupracujeme s vietnamskou restaurací Madame Lyn, do které jsme pozvali naši influencerku Lili. Ta v reels pochválila různá jídla a mluvila o vietnamské kuchyni. 

Jak jsme poznali, že je to skvělý způsob marketingu? Pojďme se podívat na pár čísel:

  • 134 tisíc přehrání
  • 67 tisíc oslovených uživatelů
  • 719 uložení
  • 2 530 to se mi líbí
  • 32 komentářů

Influencer marketing se dá velice dobře měřit a vliv sociálních sítích jistě pocítíte po značném nárůstu poptávky.

„Tehle marketing není pro nás.“ Proč mu dát šanci?

Pro jakýkoliv obor, který si dokážete představit existuje minimálně jeden influencer. Pokud jsme vás stále nepřesvědčili o efektivnosti influencerů, níže jsme pro vás zpracovali krátký seznam výhod:

  • Obrovský počet zhlédnutí za malé peníze – Využití barter či placené spolupráce
  • Sdílitelný obsah – Jimi vytvořený obsah můžete použít na svých sítích a rozšířit tak ještě více povědomí o své značce
  • Podpora prodeje – Větší pozornost = větší prodeje

Pokud hledáte příklady z praxe, podívejte se na naše případové studie. Dlouhodobě tak dokazujeme, že je Influencer marketing efektivním nástrojem.

Nevíte jak na to? Jsme tu my!

Hledání relevantních influencerů je obtížné a časově náročné. Domlouvání spoluprací si také vyžádá nějaký čas a to ani nezmiňujeme nastavení kompletní kampaně.

Využijte naše služby influencer marketingu a my se o vše, co se ho týká, zařídíme. Z databáze influencerů jistě vybereme toho pravého pro vás a vytvoříme vám kampaň na míru. Stačí nás jen kontaktovat.

Použité zdroje:

  1. https://datareportal.com/reports/digital-2023-czechia
  2. https://archiv.hn.cz/c1-67068950-miliony-za-koncert-statisice-za-instagram-jak-funguje-byznys-nejpopularnejsiho-ceskeho-moderatora-leose-marese

Autor: Vít Provazník

Nezávazná poptávka

Neváhejte kontaktovat náš tým a dozvědět se více o námi poskytovaných službách a více nabídkách pro Vaše podnikání!