Kdo je nejznámějším influencerem v Česku? Tuto otázku si pravidelně pokládají odborníci z Centra marketingového výzkumu a tržních analýz FPH VŠE. S půlroční periodicitou totiž provádí průzkum popularity influencerů pod názvem Influencer monitor. V červnu centrum vydalo další díl tohoto průzkumu, kde se oproti minulému ročníku pozice značně změnily. Kdo se dostal do šestice hvězdných influencerů?
Obsah článku
- Podrobnosti o průzkumu Influencer monitor
- Pořadí influencerů
- Jak můžete ozvláštnit svůj marketing spoluprací s influencery?
Podrobnosti o průzkumu Influencer monitor
Průzkumu se zúčastnilo přes 400 respondentů od 15 do 34 let v podobě online či osobního dotazování. Ti museli splňovat klíčové kritérium, kterým byla minimálně jedna hodina na internetu týdně. Tato data jsme sami použili pro obohacení influencer marketing strategie, kterou našim klientům sestavujeme.
Pořadí influencerů
6. Be Ha Nguyen
Na šestém místě se umístila lifestyle influencerka Be Ha Nguyen také známá jako „Míša. Je populární převážně na Youtube (přes 400 000 odběratelů) a Instagramu (přes 500 000 sledujících). Zaměřuje se na módní inspiraci a zdravý životní styl. Ve svých příspěvcích se také věnuje cestování a rozdílům mezi českou a vietnamskou kulturou.
5. Nikol Leitgeb
Herečka, zpěvačka, influencerka Nikol Leitgeb, dříve známá pod jménem Nikol Štíbrová se nejprve dostala do povědomí díky své roli v Pojišťovně štěstí. V posledních letech se zaměřila na roli influencerky a díky velkému dosahu na Instagramových, kde má přes 660 000 sledujících, se jí podařilo vybrat miliony korun na charitativní účely. Tento rok byla magazínem Forbes zařazena mezi nejvlivnější ženy Česka.
4. Anna Šulcová
Česká influencerka, youtuberka a herečka, která se na sociálních sítích od roku 2016 tvoří obsah zaměřený na životní styl, cestování a zábavu. Na svém Youtube kanále má více než 480 tisíc odběratelů a na Instagramu ji sleduje téměř milion lidí. Fanoušky si získala hlavně díky svému otevřenému přístupu k různým tématům.
3. Leoš Mareš
Jeden z nejznámějších českých moderátorů, který neodmyslitelně patří k Evropě 2 a její ranní show. Pravidelně se objevuje v žebříčcích nejvlivnějších osobností českého internetu a má za sebou spolupráce se značkami jako je Coca-Cola, Hugo Boss, Rolex či Škoda auto. Na Instagramu má přes 1 200 000 sledujících a neustále sbírá další hlavně kvůli svému Prvnímu turné, které zahájil v únoru tohoto roku.
2. Martin „Mikýř“ Mikyska
Smysl pro humor Martinu Mikyskovi alias Mikýřovi nechybí a to oceňují i jeho sledující. Bývalý úspěšný snowboardista dokáže skvěle zkombinovat absurdní prvky s ostrou kritikou dění na internetu a českého showbyznysu. Na popularitě mu nepochybně přidalo jeho vítězství v reality show „Survivor Česko & Slovensko, kterou efektivně využil k propagaci své úžasné pouti internetem na svém Youtube kanále.
1. Karel „Kovy“ Kovář
Podobně jako v předešlých dílech Influencer monitoru se Kovy umístil na prvním místě. Nejvíce se proslavil na Youtube, kde si získal fanoušky díky obsahu zaměřenému na aktuální společenská a politická témata, ve kterém dokáže kombinovat zábavné prvky s těmi vzdělávacími. Na svém Youtube kanále má téměř milion odběratelů a na Instagramu ho sleduje přes 600 tisíc fanoušků. Mezi jeho významné projekty patří spolupráce s Českou spořitelnou a dokument „Kovy řeší dějiny“, který je dostupný na iVysílání.
Jak můžete ozvláštnit svůj marketing spoluprací s influencery?
Influencer marketing je budoucností marketingové komunikace. Na začátku roku 2024 bylo na Youtube přes 8 milionů účtů a na Instagramu 3,5 milionu. (1.) Nepochybně se tedy jedná o velký počet potenciálních zákazníků, které svou reklamou můžete zasáhnout. Uživatelům je tento způsob reklamy také mnohem příjemnější. Při správném nastavení kompletní kampaně dokážete zvýšit své prodeje a povědomí o značce. Proč? Při spolupráci s influencery se jedná o autentické budování značky a právě autenticita na sociálních sítích prodává.
V dnešním článku jsme si představili šestici nejznámějších influencerů. V Influencom vám z naší databáze influencerů vybereme relevantního influencera pro vaše podnikání a dohodneme s ním dlouhodobou spolupráci. Ozvěte se nám a my vám rádi pomůžeme s marketingovou komunikací budoucnosti.
Autor: Vít Provazník
Použité zdroje: