L’Osteria Czech Republic
Jak jsme pomohli pražské restauraci zpět na nohy po první vlně pandemie pomocí influencer marketingu.
Spolupráce v číslech
O klientovi
Italská restaurace, která se ukrývá v budově DRN na Národní třídě, stejně jako většina podniků na jaře 2020 bojovala o přežití.
Po prvním lockdownu bylo našim úkolem restauraci zviditelnit a co nejvíce dohnat vzniklé ztráty.
Klient kvůli vzniklé situaci hledal cost-effective možnost zviditelnění své restaurace a přivedení nových zákazníků. Museli jsme tedy přijít s kreativním řešením.
Výzvy
1. Postavit restauraci po první vlně pandemie zpět na nohy
2. Zviditelnit restauraci za minimální budget, ovšem s možností nabídnout neomezeně poukázek do restaurace.
Řešení
Jako nejlepší cestu jsme definovali primárně komunikovat skrze influencery. Výsledky spolupráce jsme podpořili cílenou reklamou na sledující influencerů, se kterými jsme spolupracovali.
Během prvního měsíce se nám podařilo navázat barterovou spolupráci s 18 influencery, kteří sdíleli přes 80 příspěvků a stories, díky čemuž jsme získali statisícové dosahy.
Tyto spolupráce jsme následně využili při komunikaci s dalšími influencery. Nyní již do svých stories přidávají příspěvky s L‘Osterií i influenceři, se kterými nijak nespolupracujeme.
Dalším důlěžitým krokem byla aktualizace a úprava firemního zápisu na Google My Business, správa Instagramu a další podpůrné aktivity.
Výsledky
Navzdory pandemii jsme v druhém měsíci zvedli obrat o 20 % oproti té samé době minulý rok.
Denně jsme pozorovali i desítky stories od návštěvníků. Vytvořili jsme trendy místo, které je populární i v roce 2021.
Jak jsme postupovali?
Influencery jsme oslovovali přímo přes Instagram L‘Osterie a barterové spolupráce jsme upravovali dle velikosti konkrétního influencera.
Mikroinfluencerům (oslovovali jsme influencery s 4 000 + followers) jsme nabízeli budget na jednorázovou útratu, u těch největších (až 500 000 + followers) probíhala i probíhá spolupráce na bázi pravidelného měsíčního budgetu na útratu v restauraci.
Samozřejmostí bylo a nadále i pravidelné přidávání příspěvků. Jedním z higlightů spolupráce byl rozvoz jídel při druhé vlně Covidu, kdy se někteří influenceři zapojili a spolu s našimi řidiči rozváželi pizzy zákazníkům.
Součástí budovy DRN je krásná střešní terasa, ze které jsme díky fotografiím influencerů udělali Pražské putovní místo.
Dopad
Během období 7/2020 – 10/2020 jsme přinesli více než 5000 nových sledujících, miliony zhlédnutí, navýšení obratu a především velmi silné podpoření značky a celkového povědomí o L‘Osterii v ČR. Vytvořili jsme tak velmi silný základ pro další pobočky této franšízy.
V období 11/2020 – 3/2021 jsme se soustředili nejvíce na propagaci rozvozové služby L’Osterie skrz influencery a udržovali jsme všechny profily aktivní. Po otevření restaurací v květnu 2021 má L’Osteria mnohem vyšší návštěvnost než v roce 2020 a trhá rekordy v obratu. Na základě tohoto úspěchu jsme v květnu 2020 rozšířili spolupráci.