Skvělá data z pole influencer marketingu. Zvyšuje až o 87 % vaši zapamatovatelnost

Influencer marketing je v dnešní době velmi efektivní způsob jak dát vědět o svých výrobcích a službách. Zároveň se jedná o zajímavý doplněk klasické reklamy, která na sociálních sítích není tak efektivní. Jaká nejzajímavější data se k influencer marketingu vážou? A proč tak značně zvyšuje vaši zapamatovatelnost? Na to se podíváme v dnešním článku.


Obsah článku

  • Miliardové investice do efektivní reklamy
  • Zvýšení zapamatovatelnosti až o 87 %. Proč tomu tak je?
  • TikToky, reely a videa – Co lidé nejvíce sledují?
  • Influencer marketing v kombinaci s umělou inteligencí 

Miliardové investice do efektivní reklamy

Investice do influencer marketingu se neustále zvyšují. Dokazují to data, které představila Asociace komunikačních agentur na svém workshopu. Podle webu Mediaguru.cz až 85 % respondentů považuje influencer marketing za efektivní způsob jak propagovat své služby. Od toho se odvíjí i rozdělení investic, kdy až 60% dotázaných plánuje zvýšit svůj rozpočet a čtvrtina z nich plánuje vyhradit 40 % rozpočtu na tento způsob marketingu.

Zvýšení zapamatovatelnosti až o 87 %. Proč tomu tak je?

Influencer marketing má mnoho výhod. Při správném výběru influencera se jedná o velmi autentické budování vaší značky. Pokud má navíc influencer velkou míru zapojení (tzv. engagement rate), můžete na svůj profil, případně pak na své webové stránky, přilákat nové zákazníky velmi rychle. Není proto divu, že influencer marketing zvyšuje zapamatovatelnost o celých 87 %, jak uvádí Petr Srna. Je však důležité pečlivě vybírat influencery, protože nezodpovědný influencer může vaši značku více poškodit, než zpropagovat. Proto doporučujeme spolupráci se specializovanými agenturami, které vám připraví influencer marketing strategie a postarají se o monitoring kampaně

Influencer marketing je skvělý pro spolupráce se značkami

Zdroj: Envato.elements

TikToky, reely a videa – Co je nejpopulárnější?

Otázkou zůstává, na které sociální síti mají firmy domluveno nejvíce spoluprací. Web Mediaguru uvádí, že pomyslnému žebříčku kraluje TikTok, který zapojuje 69 % respondentů. Na dalších příčkách se umístil Instagram (47 %) a Youtube (33 %). Musíme však připomenout, že sociální síť vybírejte převážně podle převážného věkového složení uživatelů. Pokud tedy cílíte na uživatele ve věku 18–29 bude pro vás TikTok dobrou volbou. Co je však jisté, je to, že na všech sociálních sítích nejlépe fungují krátká videa o několika málo minutách.

Influencer marketing v kombinaci s umělou inteligencí 

Umělá inteligence pronikla do všech odvětví marketingu a influencer marketing není výjimkou. ChatGPT a další nástroje se totiž dají velmi dobře využít k odhalování falešných účtů, falešných komentářů či dokonce k vyhledávání samotných influencerů. Pokud plánujete zapojit do vaší marketingové komunikace influencery, bude se vám hodit článek o tom jak poznat dobrého influencera, který jsme pro vás napsali v červenci.

Zaujaly vás data o influencer marketingu? Naši marketéři dlouhodobě propojují firmy s influencery a máme za sebou několik podařených spoluprací. Jak je to možné? Čerpáme totiž naší vlastní databáze influencerů postaráme se tak o dokonalé nastavení kompletní kampaně vybrat toho pravého influencera pro každý obor podnikání. Ozvěte se nám využívejte novou cestu jak propagovat své služby – influencer marketing.

Nezávazná poptávka

Neváhejte kontaktovat náš tým a dozvědět se více o námi poskytovaných službách a více nabídkách pro Vaše podnikání!