Influencer marketing je založený převážně na komunikaci s influencery. Pokud o nový typ marketingu máte zájem, musíte vědět jak influencery hledat a jak ověřit jejich důvěryhodnost. Jak na to? V tomto článku si představíme kritéria dobrého influencera a nástroje k tomu jak je najít.
Kde hledat influencery?
Influencery najdete pochopitelně na místech, kde působí – na sociálních sítích. Zde hledejte pomocí klíčových slov, na které cílí vaše podnikání. Může se vám hodit seznam klíčových slov vypracovaný SEO specialisty. Hledejte také pomocí hashtagů, které jsou pro váš obor podnikání relevantní. Nabízí se vám také hledání pomocí specializovaného softwaru, které vám influencery vyfiltrují podle počtu sledujících, míry zapojení či dalších volitelných parametrů.
Zajímejte se také o již dosažené cíle a úspěšné spolupráce s dalšími značkami. Část influencerů se také objevuje na televizních obrazovkách, takže se zaměřte i na televizní pořady a reality show.
Jak si influencery ověřit?
Na sociálních sítích existuje mnoho falešných účtů. Podle webu Buffer.com se na Instagramu v roce 2019 nacházelo 95 milionů falešných účtů, což je přibližně 9,5 % celkového počtu uživatelů této sociální sítě. Je proto velmi důležité si dávat pozor na váš výběr influencerů. Jak falešný účet poznáte? Sestavili jsme pro vás seznam nevěrohodného influencera:
- Převážná většina sledujících je z jiných zemí
- Zájmy sledujících neodpovídají obsahu influencerových příspěvků
- Základnu sledujících tvoří pochybné neautentické profily
- Pod svými příspěvky má často komentáře pouze s emoji
- Influencer má zvláštní bio popisek, který nevypovídá nic o jeho zájmech
- Sám influencer komentuje příspěvky zvláštním způsobem
- Influencer ve svých příspěvcích často nabízí peníze, slevové kódy či soutěže
- Sám influencer sleduje velký počet účtů
K ověření některých faktorů můžete využít softwary jako Hypeauditor či SocialBlade, o kterých jsme psali v tomto článku.
Zdroj: SocialBlade
Jak vypadá dobrý influencer?
Už jsme si řekli jak vypadá nevěrohodný influencer. Jak ale vypadá ten dobrý? Zde je několik bodů, podle kterých vyberete toho pravého influencera pro vaše abyste nepoškodili své influencer marketing strategie.
1.Influencer má požadované metriky
Influencer splňuje vaše očekávání z pohledu metrik. Pomocí nástroje SocialBlade se podívejte kolik má sledujících a jak se jeho účet v průběhu času vyvíjel. Můžete se také orientovat podle míry zapojení, průměrného počtu liků a komentářů.
2.Je expertem na tvoření pravidelného obsahu
Pokud chcete, aby vaše spolupráce byla úspěšná a pro obě strany výhodná, influencer musí tvořit pravidelný obsah. Díky tomu se zvyšuje míra zapojení sledujících a vy tak máte větší šanci oslovit více zákazníků.
3. Je zapálený do tématu
Tento faktor souvisí s důvěryhodností, kterou probíráme níže. Pokud je influencer zapálený do tématu, vaše spolupráce bude autentická a ze samotných příspěvků to půjde poznat. Ověřte si, zda influencer ví aspoň základní informace o vašich produktech či službách a o tématech, která jsou s nimi spojeny.
Zdroj: Envato.elements
4. Jeho sledující mu věří
Důvěryhodnost je velmi důležitá vlastnost každého člověka, který vystupuje na veřejnosti. To, jestli jste vybrali influencera, kterému lidé věří, mnohdy poznáte podle komentářů, které pod příspěvky má.
5. Jeho fantazie nezná mezí
Tento faktor souvisí s tím jak moc velkou kontrolu chcete nad příspěvky mít. Určitě byste ale měli v určitých ohledech influencerovi nechat volnou ruku. Pokud získal několik stovek či tisíců sledujících, umí zaujmout a komunikovat se svým publikem. Doporučujeme proto nastavit obecné parametry spolupráce a nechat na influencerovi jaký typ zpracování zvolí.
6. Souvisí s vaším oborem podnikání
Zní to logicky, ale přesto si firmy vybírají influencery, kteří s jejich podnikáním nesouvisejí. Jediné na co hledí je počet sledujících. O tom, že influencer není billboard jsme již psali v tomto článku. Vybírejte proto influencery, kteří s vaším podnikáním opravdu souvisí. Vaše spolupráce bude autentičtější a lidé budou dávat větší váhu tomu, co jim chtějí příspěvky říci.
Příklady z praxe: 3 Skvělé spolupráce s influencerkami
S influencery spolupracujeme denně už několik let. Vybrali jsme pro vás z naší rozsáhlé databáze influencerů tři příklady influencerek, které splňují kritéria dobrého influencera. Našim klientům jsme provedli nastavení kompletní kampaně a domluvili tyto skvělé spolupráce:
Jako první úspěšnou spolupráci zmíníme Lili Buiovou, která pro jednoho z našich klientů natočila zajímavý reel. Ukazuje v něm některé lahůdky vietnamské kuchyně. Příspěvek sledující zaujal natolik, že má přes 2 300 srdíček.
Chutě indické a české kuchyně si vyzkoušela influencerka Martina Třešňáková. Ve svém reelu zkouší vynikající degustační brunche. Příspěvek získal přes 4 000 srdíček a mnoho nadšených komentářů.
O skvělý zážitek se se svými sledujícími se podělila i influencerka Lucie Šumová, které také vyzkoušela bruch. Její reel má pěkně udělané přechody a je velmi dobře zpracovaný. Není proto divu, že zaujal přes tisícovku uživatelů.
Věříme, že vám tento článek objasnil jak si můžete zkontrolovat věrohodnost influencerů. Pokud se zajímáte o influencer marketing, podívejte se na naše případové studie a informace pro firmy, nebo se nám rovnou ozvěte zde. Budeme se těšit se na spolupráci!
Autor: Vít Provazník
Použité zdroje: https://business.localfluence.com/7-qualities-of-a-good-influencer/