Jak vybrat influencera pro svůj podnik?

Jak vybrat influencera správně je důležitou součástí úspěchu influencer marketingu. Ten je v dnešní době důležitou součástí marketingových strategií firem. Výběr samotného influencera je poměrně složitý proces, a proto se na něj v poslední době zaměřují i některé marketingové agentury. V dnešním článku se podíváme na to, jak vybrat správného influencera pro autentické budování vaší značky.


Obsah článku

  • Stanovte si cíle kampaně
  • Jedna z nejdůležitějších metrik: Míra zapojení
  • Zaměřte se na relevantní publikum
  • Výběr samotného influencera – jak vybrat influencera správně
  • Kontrola historie spoluprací

Stanovte si cíle kampaně

U každé kampaně si ze všeho nejdříve musíte stanovit cíle. u influencer marketingu tomu není jinak. Na sociálních sítích máte mnoho možností jak různých cílů dosáhnout. Pomocí rozličných metrik je navíc můžete dlouhodobě měřit. Chcete rozšířit povědomí o svém výrobku, zvýšit návštěvnost vašeho profilu a stránek, nebo plánujete dlouhodobou spolupráci s ambasadorem? Vaše cíle se musí promítnou již do plánu vaší kampaně. O tom, jak se dá měřit efektivita spolupráce s influencery jsme již psali v tomto článku.

Jedna z nejdůležitějších metrik: Míra zapojení

Míra zapojení či tzv. Engagement rate vypovídá o tom, jak moc se influencerovo publikum zapojuje a jaký má zájem o jeho obsah. Dokážete tak jednoduše poznat, zda influencer tvoří dostatečně zajímavé příspěvky na to, aby byli jeho sledující aktivní. Obecný vzorec pro výpočet je celkový počet interakcí/celkový počet sledujících*100. Jako interakce se počítá like, sdílení a komentáře.

Zaměřte se na relevantní publikum

Podobně jako u rozhodování o podnikání, i zde musíte brát v potaz publika,  na které chcete sílit. Jiná publika totiž sledují jiné influencery. Určete si tedy cílovou skupinu a podle toho vybírejte influencera. To, že má vámi vybraný influencer stovky tisíc sledujících ještě neznamená, že je pro vás vhodný.

Výběr samotného influencera – jak vybrat influencera správně

Po cílové skupině se konečně můžeme zaměřit na výběr influencera. Toto téma jsme u rozebírali v článku o tom, jak poznat dobrého influencera, tentokrát ale vybereme ty nejdůležitější. Jako první zásadu při výběru je jeho relevance s vaším oborem podnikání. Úzce s tímto faktorem souvisí i samotná autenticita, která na sociálních sítích prodává. Pokud se váš výrobek bude vymykat pravidelnému obsahu influencera, samotná spolupráce nebude tak efektivní. Dalším důležitým faktorem je tvorba pravidelného obsahu. Jedině tím, že vámi vybraný influencer bude tvořit obsah pravidelně, dokáže efektivně rozšířit povědomí o vašem výrobku či službě. Samotný výběr relevantního influencera může být velmi náročný, doporučujeme proto využít služby specializovaných marketingových agentur, které se vám postarají nastavení kompletní kampaně. Například my v InfluenComu pro naše klienty vybíráme influencery z rozsáhlé databáze influencerů.

Kontrola historie spoluprací

Mezi další krok, který byste neměli podcenit je historie spoluprací. Díky tomu můžete zjistit:

  1. Kvalitu předchozí spolupráce se značkami
  2. Pravidelnost spolupráce se značkami
  3. Míru autentičnosti, kterou si influencer udržuje při spolupracích

Tyto informace jsou užitečné při finálním rozhodování o influencerovi ke spolupráci.
Influencer marketing je v době sociálních sítí velmi důležitou složkou moderního marketingu. InfluenCom se zabývá propojováním firem s relevantními influencery. Máte zájem o vytvoření a následný monitoring kampaně, nebo vytvoření kompletní influencer marketing strategie? Ozvěte se nám a my vám rádi pomůžeme s digitálním marketingem.

Nezávazná poptávka

Neváhejte kontaktovat náš tým a dozvědět se více o námi poskytovaných službách a více nabídkách pro Vaše podnikání!